گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

متا برای سه ماهه اول سال 2024 گزارش سود و درآمد بهتری در مقایسه با انتظار تحلیلگران اعلام کرده، اما با پیش‌بینی درآمد ضعیف برای سه ماهه دوم سال، سهام غول فناوری 16 درصد سقوط کرده است.

ارقام کلیدی گزارش مالی متا به شرح زیر است:

  • سود: 4.71 دلار به ازای هر سهم در مقابل 4.32 دلار به ازای هر سهم موردانتظار تحلیلگران
  • درآمد: 36.46 میلیارد دلار در مقابل 36.16 میلیارد دلار مورداتظار تحلیلگران

طبق این گزارش، درآمد متا از 28.65 میلیارد دلار در مدت زمان مشابه از سال قبل 27 درصد افزایش یافته است که سریع‌ترین نرخ رشد تمام سه‌ماهه‌های آن از سال 2021 محسوب می‌شود. سود آن نیز از 5.71 میلیارد دلار یا 2.20 دلار به ازای هر سهم در سال گذشته، بیش از دو برابر شده است و به 12.37 میلیارد دلار یا 4.71 دلار به ازای هر سهم رسیده است.

یکی از دلایل افزایش سود متا، کاهش 16 درصدی هزینه‌های فروش و بازاریابی آن نسبت به دوره مشابه از سال گذشته اعلام شده است.

پیش‌بینی متا برای سه ماهه دوم

برای سه ماهه دوم، متا انتظار دارد که بین 36.5 تا 39 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. نقطه میانی این محدوده، یعنی 37.75 میلیارد دلار، هرچند رشد 18 درصدی سالانه آن را نشان می‌دهد، اما از میانگین انتظار 38.3 میلیارد دلاری تحلیلگران کمتر است.

پس از اینکه «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا در جریان جلسه خود به سرمایه‌گذاری‌های آینده این شرکت روی حوزه‌هایی از جمله عینک هوشمند و واقعیت ترکیبی (حوزه‌هایی که در حال حاضر درآمدی به همراه ندارد) پرداخت، فروش سهام این شرکت تسریع پیدا کرد. او همچنین گفت که سرمایه‌گذاری متا روی هوش مصنوعی در حال افزایش است. در همین رابطه، متا روز گذشته از طرح‌ها و قابلیت‌های جدید عینک هوشمند خود رونمایی کرد که شامل پشتیبانی از هوش مصنوعی و تماس ویدیویی می‌شود.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *