معرفی 10 سریال برای علاقه‌مندان به سریال Fallout

سریال Falllout یکی از بهترین سریال‌هایی است که اخیرا منتشر شده و با داستانگویی جذاب و جهان عمیقش توانسته تا مخاطبان زیادی را جذب کند. داستان آن به طور خلاصه درباره گروهی از بازمندگان در لس آنجلس پسا آخرالزمانی است که پس از جنگ اتمی، در زیرزمین زندگی می‌کنند.

در ادامه به معرفی چند سریال علمی-تخیلی می‌پردازیم که می‌تواند برای طرفدران سریال Fallout جذاب باشند. این سریال‌ها لحن و موضوعاتشان نزدیک به سریال Fallout است و آن احساس ناامیدی در یک جهان آخرالزمانی همراه با محیطی عمیق و با جزئیات ارائه می‌دهند.

۱۰- سریال Survivors (تاریخ پخش: ۱۹۷۵–۱۹۷۷)

معرفی 10 سریال برای علاقه‌مندان به سریال Fallout - سینما گیم

شبکه BBC سریال‌های موفق زیادی را تولید کرده که یکی از آن‌ها، سریال پسا آخرالزمانی Survivors است. سازنده این سریال یعنی تری نیشن بینندگان را به دنیایی می‌برد که بازماندگانش درحال بهبودی از ویروس کشنده‌ای هستند که بخش زیادی از بشریت را از بین برده است.

مثل سریال Fallout، این سریال بشریت را در ناامیدانه‌ترین حالت خود نشان می‌دهد. تصویرسازی این سریال از عواقب همه‌گیری یک بیماری وحشتناک است، مخصوصا برای کسانی که آن را پس از همه‌گیری کووید-۱۹ تماشا می‌کنند. شاید یکی از جنبه‌های شگفت‌انگیز سریال Survivors این باشد که چگونه شخصیت‌های آن در دنیای پسا آخرالزمانی تلاش می‌کنند تا یک جامعه را بنا کنند. همچنین می‌بینیم که چگونه این ویروس بدترین ویژگی‌های انسان را نمایان می‌کند.

۹- The 100 (تاریخ پخش: ۲۰۱۴–۲۰۲۰)

معرفی 10 سریال برای علاقه‌مندان به سریال Fallout - سینما گیم

سریال The 100 را به عنوان یکی از بهترین سریال‌های پسا آخرالزمانی می‌شناسند. داستان آن درباره ۱۰۰ جوان است که از فضا به زمینی که براثر حملات اتمی نابود شده، فرستاده می‌شوند تا بفهمند آیا زمین قابل سکونت است یا خیر.

این سریال به طور خاص به موضوع تهدید‌ هوش مصنوعی می‌پردازد که امروزه مسئله‌ی قابل توجهی است. دنیای آخرالزمانی سریال The 100 توسط یک هوش مصنوعی سرکش ایجاد شده که به سیستم موشکی کشورها نفود کرده و از موشک‌های اتمی برای نابود کردن زمین استفاده کرده است. همانند Fallout، این سریال نیز مهارت قابل توجه انسان‌ها در زنده‌ماندن را نشان می‌دهد.

۸- The War Of The Worlds (تاریخ پخش: ۲۰۱۹–۲۰۲۲)

معرفی 10 سریال برای علاقه‌مندان به سریال Fallout - سینما گیم

اقتباس‌های زیادی از روی رمان The War Of The Worlds ساخته شده اما هیچکدام به اندازه‌ی سریال آن خاص نیستند. این سریال داستان شهروندان فرانسوی را پس از حمله‌ی موفقیت‌آمیز مریخی‌ها و فتح زمین نشان می‌دهد.

در سریال The War Of The Worlds ما شاهد یک محیط خشن برای زنده‌ماندن هستیم که نمونه‌ی آن را در سریال Fallout دیدیم. دنیای آن رنگ و بوی ناامید‌کننده‌ای دارد و تهدیدهای زیادی در گوشه و کنار آن در کمین هستند. همچنین فرازمینی‌هایی را می‌بینیم که برای جلوگیری از شیوع یک ویروس به گذشته سفر می‌کنند و داستان را جذاب‌تر می‌کند.

۷- سریال The Last Of Us (تاریخ پخش: ۲۰۲۳ – اکنون)

معرفی 10 سریال برای علاقه‌مندان به سریال Fallout - سینما گیم

سریال The Last Of Us براساس یک بازی به همین نام است و به سرعت محبوبیت زیادی پیدا کرد. داستان درباره جو میلر است که باید دختر ۱۴ ساله‌ای به اسم الی را تا مقصدش در یکی دنیای پسا آخرالزمانی همراهی کند که دنیای خشن و خطرناکی همانند Fallout دارد.

سریال The Last Of Us سریال جذابی است که مثل سریال Fallout ثابت می‌کند اقتباس از بازی‌های کامپیوتری تا زمانی که سازنده‌اش به منبع اقتباس وفادار باشد، موفق خواهند بود. همکاری جوئل و الی در سفرشان بسیار دوست‌داشتنی است و رفته‌رفته دوستی این دو نزدیکتر می‌شود. همچنین این سریال دیالوگ‌های به یاد ماندنی‌ای دارد که تا مدت‌ها در ذهن مخاطب خواهد ماند.

۶- Travelers (تاریخ پخش: ۲۰۱۶–۲۰۱۸)

معرفی 10 سریال برای علاقه‌مندان به سریال Fallout - سینما گیم

همیشه در ژانر علمی-تخیلی شاهد داستان‌های عجیب غریبی هستیم و سریال Travelers یکی از این داستان‌هاست. داستان این سریال درباره گروهی از آینده است که خودآگاه خود را به افرادی در گذشته منتقل می‌کنند که قرار است بمیرند. هدف آن‌ها از این کار، جلوگیری از فاجعه‌ای است که نسل بشر را از بین می‌برد.

سریال Travelers لحنی شبیه به سریال Fallout دارد و می‌تواند مخاطبان را راضی کند. مسافران آینده باید همان سبک زندگی‌ای را داشته باشند که میزبانشان در زمان گذشته دارد؛ برای مثال یکی از شخصیت‌های سریال به اسم فیلیپ معتاد به هروئین است. شخصیت‌های اصلی نیز به کسانی که به هویت‌ آن‌ها شک می‌کنند موادی می‌دهند تا همه چیز را فراموش کنند.

۵- Secret Invasion (تاریخ پخش: ۲۰۲۳)

معرفی 10 سریال برای علاقه‌مندان به سریال Fallout - سینما گیم

نیک فیوری به لطف بازیگری ساموئل جکسون، یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول است. بالاخره سریال Secret Invasion فرصت بیشتری به نیک فیوری برای خودنمایی داد که طرفداران نیز حسابی منتظر آن بودند. این سریال نیک فیوری را نشان می‌دهد که درباره گروهی از اسکرول‌های سرکش تحقیق می‌کند که قصد دارند زمین را تصاحب کنند.

هرچند که سریال Secret Invasion نتوانست طرفدران خودش را راضی کند اما در بخش‌هایی مثبت عمل کرد. واقع‌گرایی استفاده شده در این سریال نگاهی عمیق‌تر و تیره‌ای به دنیای ابرقهرمانی مارول دارد که ممکن است به مذاق طرفداران سریال Fallout خوش بیاید.

۴- Years And Years (تاریخ پخش: ۲۰۱۹)

معرفی 10 سریال برای علاقه‌مندان به سریال Fallout - سینما گیم

سریال Years And Years موضوع تامل برانگیزی دارد چرا که نشان می‌دهد چگونه سیاستمدران به راحتی تصمیماتی را می‌گیرند که بحث‌برانگیز هستند. سریال داستان خانواده‌ای را در پانزده سال دنبال می‌کند و نگاهی عمیق به سیاست‌های یک جامعه‌ی دیستوپیایی دارد.

در سریال، شخصیت ویوین روک نماینده‌ی سیاستمدارهای رادیکال دولت بریتانیا است. سریال Years And Years داستان تراژیکی است که نشان می‌دهد که چگونه زندگی عاشقانه‌ی شخصیت‌های آن تحت حکومت ویوین در تنگنا قرار دارد. به عنوان مثال یکی از شخضیت‌ها به علت اینکه داشتن شغل در این حکومت ممنوع است، ممکن است به اوکراین دیپورت شود.

۳- Westworld (تاریخ پخش: ۲۰۱۶ – ۲۰۲۲)

معرفی 10 سریال برای علاقه‌مندان به سریال Fallout - سینما گیم

سریال Westworld یکی از بهترین‌های ژانر علمی-تخیلی است که براساس داستانی به نویسندگی مایکل کرایتون است. در سریال شاهد پارکی با تم غرب وحشی و ربات‌های میزبان هستیم که درنهایت علیه مهمانانشان می‌شوند. مطمئنا کسانی که از تصویربرداری سریال Fallout لذت بردند از سریال Westworld نیز استقبال می‌کنند.

سریال Westworld به خوبی نشان می‌دهد که انسان‌ها تا چه حد می‌توانند ظالم باشند. سازنده این پارک‌ها اجازه می‌دهند که مراجعه‌کننده‌گانشان توسط ربات‌ها مورد آزار و اذیت قرار بگیرند حتی با وجود این که می‌دانند این ربات‌ها می‌توانند دارای احساس باشند. همانند سریال Fallout، این سریال نیز دارای صحنه‌های خشونت‌آمیز زیادی است.

۲- Black Mirror (تاریخ پخش: ۲۰۱۱ – اکنون)

معرفی 10 سریال برای علاقه‌مندان به سریال Fallout - سینما گیم

سریال Black Mirror به دیدگاه بدبینانه و بی‌پرده‌اش مشهور است. در طول این شش فصلی که از آن منتشر شده توانسته تا مخاطبان را با سناریوهای مختلف خود تحت تاثیر قرار دهد. سریال  Fallout نیز نگاه بدبینانه‌ای به پیشرفت تکنولوژی دارد و شرکت Vault-Tec را نشان می‌دهد که آزمایش‌های بی‌رحمانه‌ای را روی نمونه‌های انسانی انجام می‎دهد تا واکنش آن‌ها را در دوران جنگ هسته‌ای را بسنجد.

این سریال آنتالوژی نشان می‌دهد که تا چه حد تکنولوژی می‌تواند خطرناک شود. قسمت‌های «Nosedive» و «Joan Is Awful» نشان می‌دهد که چگونه تکنولوژی‌های جدیدی مثل فضای مجازی و هوش مصنوعی زندگی افراد را نابود می‌کند. همچنین اپیزودهایی مثل «Metalhead» در طی سال‌ها مورد توجه قرار گرفت چرا که پیشرفت‌های اخیر در مهندسی رباتیک را به طور دقیقی پیشبینی کرده است.

۱- Doctor Who (تاریخ پخش: ۱۹۶۳ – اکنون)

معرفی 10 سریال برای علاقه‌مندان به سریال Fallout - سینما گیم

سریال Doctor Who طولانی‌ترین سریال علمی-تخیلی درحال پخش است که از سال ۱۹۶۳ پخش می‌شود. این سریال داستان‌های جالب زیادی را روایت می‌کند و دکتر و همراهانش را از چین قرن نوزدهمی گرفته تا سیاره مِسالین دنبال می‌کنیم. سریال Doctor Who کمدی کنایه‌آمیزی دارد و برای مخاطبانی که لحظات کمدی Fallout را دوست داشتند می‌تواند جذاب باشد.

همچنین این سریال روایت‌های آخرالزمانی‌ای دارد که طرفداران Fallout از آن لذت خواهند برد. برای مثال داستان The Daleks در سیاره‌ی اسکارو رخ می‌دهد که به علت جنگ هسته ای بین دال‌ها و تال‌ها ویران شده است. و یا در داستان The Lie Of The Land، دکتر دوازدهم خود را در یک دنیای جایگزین می‌بیند که در آن راهبان خبیث کنترل زمین را به دست دارند.

منبع: CBR

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *