بازاریابی در لینکدین: استراتژی بازاریابی در لینکدین برای کسب و کارها

آشنایی با استراتژی بازاریابی در لینکدین می‌تواند در رونق و گسترش کسب و کار شما تأثیر فراوانی داشته باشد. لینکدین با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور جهان شبکه اجتماعی‌ای نیست که نادیده گرفته شود. این واقعیتی است که کسب و کارهای B2B به خوبی با آن آشنا هستند، و به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها وقت و تلاش خود را صرف تکمیل استراتژی بازاریابی لینکدین خود کرده‌اند. در حال حاضر، کسب و کارهای B2C توجه بیشتری به شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند، زیرا می‌توانند از ویژگی‌هایی مانند هشتگ‌ها و استوری‌ها استفاده کنند که در سایر پلتفرم‌ها نیز وجود دارد.

بنابراین، خواه شما یک کسب و کار کوچک باشید، از مدل کسب و کار B2C یا از مدل کسب و کار B2B استفاده کنید، لینکدین در تمام استراتژی‌های بازاریابی صاحب جایگاه است. هنگام استفاده از لینکدین برای کسب و کار، برندها نه‌تنها می‌توانند به مخاطبین کاملاً هدفمند دست یابند، بلکه همچنین می‌تواند در استخدام کارمند، اعتبار برند و تثبیت موقعیت برند نیز تأثیر مثبتی داشته باشد.

اگر هنوز یک برنامه‌ی لینکدین مارکتینگ ایجاد نکرده‌اید یا نمی‌دانید چگونه از لینکدین در کسب و کار خود استفاده کنید، به جای درستی مراجعه کرده‌اید. در این مقاله، ما یک راهنمای گام‌به‌گام برای رسیدن به یک استراتژی بازاریابی در لینکدین همراه با چند نکته برای کمک به مدیریت روزانه لینکدین به شما ارائه خواهیم داد.

همچنین مطالعه کنید: هرم مشتری چه کاربردی در مدیریت ارتباط با مشتریان دارد؟

بازاریابی در لینکدین

یک صفحه تجاری لینکدین راه‌اندازی کنید

یک پروفایل تجاری به سازمان شما کمک می‌کند تا معتبرتر و قابل اعتمادتر به نظر برسید. اولین قدم در ایجاد استراتژی بازاریابی لینکدین، راه‌اندازی یک صفحه شرکتی در لینکدین است. زمانی که یک صفحه شرکتی در لینکدین ایجاد می‌کنید، به ویژگی‌های زیر دسترسی خواهید داشت:

  • امکان فهرست کردن هرگونه موقعیت شغلی در کسب و کار خودتان
  • توانایی ایجاد صفحات خاص برای محصولات، خدمات و رویدادها که به عنوان صفحات ویترین لینکدین (LinkedIn Showcase pages) شناخته می‌شود
  • توانایی ایجاد یک صفحه سابقه شغلی، که به تیم‌های بازاریابی کمک می‌کند تا داستان شرکت خود را بیان کرده و با مشتریان احتمالی تعامل داشته باشند
  • داشتن گزینه‌ای برای اجرای تبلیغات هدفمند لینکدین که از کمپین‌های تبلیغاتی محتوایی از طریق پروفایل تجاری شما پشتیبانی می‌کند

هنگامی که تیم بازاریابی صفحه کسب و کار را ایجاد کرد، در مرحله‌ی بعد باید آن را با افزودن تمام اطلاعات و رسانه‌های مربوطه بهینه‌سازی کند. لینکدین می‌گوید که یک صفحه شرکتی با یک پروفایل کامل، ۳۰ درصد بازدید هفتگی بیشتری دارد. بنابراین اگر می‌خواهید شانس بیشتری برای دیده شدن توسط مشتریان احتمالی داشته باشید، بهتر است که تمام فیلدها را پر کنید. یکی از مهم‌ترین موارد در این بخش استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای ایجاد مشخصات سئو لینکدین است.

 

در مورد مقاصد و اهداف بازاریابی در لینکدین خود فکر کنید

با استراتژی بازاریابی در لینکدین به دنبال چه چیزی هستید؟ اگر به‌عنوان یک بازاریاب، اهداف استراتژیک مشخصی در ذهن ندارید، این احتمال وجود دارد که برروی چیزهای اشتباهی تمرکز کنید. اهداف متداول در بازاریابی لینکدین شامل آگاهی از برند، بازدید از وبسایت، پر کردن درخواست کار، تعامل و ایجاد مشتری احتمالی است. هنگامی که بدانید اهداف استراتژیک شما کدام‌ها هستند، می‌توانید اهداف و تاکتیک‌های مناسب را تعیین کرده و مطمئن شوید که در مسیر درست قرار دارید.

 

یک استراتژی بازاریابی در لینکدین براساس محتوا ایجاد کنید

در ادامه موارد فوق باید بگوییم که اهداف پروفایل شما بر پیام استراتژی بازاریابی محتوایی شما نیز تأثیر می‌گذارد. هنگامی که می‌خواهید شروع به ارسال پست کنید، نباید بدون داشتن درک صحیحی از نوع محتوایی که می‌توانید در این شبکه اجتماعی استفاده کنید، اقدام به این کار کنید. مانند تمام شبکه‌های اجتماعی، پیام‌ها باید با خواسته‌ی کاربران، الگوریتم لینکدین، ابعاد تصویر پلتفرم و موارد دیگر این شبکه اجتماعی همخوانی داشته باشند. با در نظر داشتن این موضوع، هنگام تدوین استراتژی بازاریابی محتوا، مواردی که در ادامه ذکر خواهد شد را انجام دهید.

 

اجازه دهید کاربر شما را هدایت کند

برخلاف اینستاگرام، لینکدین جایی برای الگوهای رفتاری یا به اشتراک گذاشتن تصاویر رستوران رفتن شما نیست. همچنین مانند توییتر جایی برای توضیح در مورد برنامه‌ی موردعلاقه‌ی خودتان در نتفلیکس نیست. در لینکدین، کاربر از یک فضای حرفه‌ای آمده است و پیام‌های شما باید این را منعکس کند. این شبکه اجتماعی جایی است که اکثر تصمیم‌گیران Fortune 500 و مدیران سطح C تمایل دارند اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند و این مسئله آن را به یک شبکه‌ی عالی برای متخصصان بازاریابی B2B تبدیل می‌کند. همچنین جایی است که افراد روابط اجتماعی «حرفه‌ای» ایجاد می‌کنند، با همفکران خود همکاری می‌کنند، افراد یا نماینده شرکت خود هستند یا به دنبال فرصت‌های کسب و کار جدید.

 

بهترین زمان ارسال پست و تناوب مطلوب را در نظر داشته باشید

دانستن زمان و تناوب مطلوب در ارسال پست می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در بازاریابی در لینکدین داشته باشد. صفحاتی که به صورت هفتگی پست ارسال می‌کنند، شاهد تعامل ۲ برابری بوده‌اند. اما برای رسیدن به بهترین نتایج، لینکدین توصیه می‌کند که برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبین خود، روزانه پست ارسال کنید. در مورد بهترین زمان ارسال پست باید بگوییم که این بستگی به زمان فعال بودن مخاطبین شما دارد، بنابراین، این می‌تواند از شرکتی به شرکتی دیگر متفاوت باشد. البته لحظاتی مانند ساعت ناهار خوردن و هنگام رفت‌وآمد به محل کار وجود دارد که می‌تواند لحظات مهمی برای اقدام کردن باشد. می‌توانید از آزمون A/B  در زمان‌های مختلف و ثبت میزان درگیر شدن کاربران استفاده کنید تا بهترین زمان برای ارسال پست را به‌دست آورید.

 

ابعاد تصویر لینکدین را مراعات کنید

ممکن است ماه‌ها برای یک استراتژی لینکدین مارکتینگ تلاش کنید ولی به محض ارسال یک تصویر که اندازه‌ی آن برای استفاده در این شبکه اجتماعی مناسب نباشد، شبیه یک آماتور به نظر برسید. برای جلوگیری از این مشکل، در ادامه، ابعاد اصلی تصاویر لینکدین را ذکر خواهیم کرد:

عکس پروفایل لینکدین: ۳۰۰ × ۳۰۰ پیکسل، حداکثر سایز ۴ مگابایت، فرمت‌هایJPG – GIF – PNG

عکس کاور: ۷۶۸ × ۱۵۳۶ پیکسل، حداکثر سایز ۴ مگابایت، فرمت‌های JPG – GIF – PNG

تصویر قهرمان: ۳۷۶ × ۱۱۲۸ پیکسل، حداکثر سایز ۲ مگابایت، فرمت‌های JPG – GIF – PNG

تصویر لوگو مربعی: ۶۰ × ۶۰ پیکسل، حداکثر سایز ۲ مگابایت، فرمت‌های JPG – GIF – PNG

تصویر اشتراک‌گذاری یا تصویر لینک: ۶۲۷ × ۱۲۰۰ پیکسل، فرمت‌های JPG – GIF – PNG

تصویر بنر: ۲۲۰ × ۶۴۶ پیکسل، فرمت‌های JPG – GIF – PNG

 

لینکدین مارکتینگ یا بازاریابی در لینکدین

بازاریابی در لینکدین: نکاتی برای افزایش فالوور

برندهای بزرگ تمایل دارند که فالوورهای زیادی داشته باشند. اما اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید، طبیعتاً باید بیشتر تلاش کنید تا بتوانید پایگاه فالوورهای خود را بسازید. در ادامه نکات لازم برای انجام این کار ذکر شده است.

 

بازاریابی در لینکدین: درک الگوریتم لینکدین

مانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، لینکدین نیز دارای الگوریتمی است که روزانه صدها هزار پست به اشتراک گذاشته شده در شبکه را بررسی می‌کند تا ایده‌ی خود مبنی بر ارائه‌ی خدمات به کاربران با محتوای مناسب‌تر برای آنها را عملی کند. به طور خاص، این شبکه با شعار «افرادی که می‌شناسید، درباره‌ی موضوعاتی که شما به آنها اهمیت می‌دهید صحبت می‌کنند» زندگی می‌کند. تعامل با محتوای شما از طریق ارجحیت «افرادی که می‌شناسید» برای افزایش دیده شدن پروفایل شما بسیار مهم است. علاوه بر این، هر چه با افراد بیشتری از یک شرکت ارتباط داشته باشید بهتر است، زیرا این نشان‌دهنده‌ی یک رابطه‌ی واقعی است.

 

بازاریابی در لینکدین: استفاده ترکیبی از رسانه‌ها

هر بازاریاب موفقی به شما خواهد گفت که هرچه از تنوع رسانه‌ای مانند عکس، ویدیو، لینک و غیره بیشتر استفاده کنید، بهتر است. ویدیوها مخصوصاً در فید بهتر ظاهر می‌شوند و به برند شما کمک می‌کنند تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد. در حقیقت، محتواهای ویدیویی ۵ برابر بیشتر از هر نوع محتوای دیگری یک گفت‌وگو را شروع می‌کنند، و پست‌های دارای عکس دو برابر پست‌های متنی نظر دریافت می‌کنند. برای اطمینان از به‌کار بردن بهترین ترکیب از انواع رسانه‌ها، می‌توانید از تقویم محتوایی در لینکدین مارکتینگ خود استفاده کنید.

 

بازاریابی در لینکدین: اهمیت پاسخ دادن به نظرات

اگر شخصی برای نظر دادن در صفحه شرکتی شما وقت می‌گذارد، شایسته است که پاسخ آن نظر داده شود. بدیهی‌ست که این کار برای برندهای بزرگ با تعداد نظرات زیاد دشوار است و هر نظری هم نیاز به پاسخ ندارد. اما تیم بازاریابی شما باید به هر سؤال، درخواست کمک و شکایتی پاسخ دهد. این نه‌تنها به افزایش بازخورد صفحه شما کمک می‌کند، بلکه دیگر کاربران با مشاهده‌ی میزان مشارکت بالای کاربران، تشویق به دنبال کردن آن صفحه خواهند شد. اگر به مخاطبان خود بی‌اعتنایی کنید، سرانجام آنها نیز شما را نادیده خواهند گرفت.

 

بازاریابی در لینکدین: اهمیت برچسب‌ها

الگوریتم لینکدین به تعامل پاداش می‌دهد، به‌ویژه به پست‌هایی که کاربران را برای گفت‌وگو تشویق می‌کنند. و هرچه پست شما تعاملات بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه لینکدین آن را در فید دیگران قرار دهد بیشتر است. بنابراین سؤالات خود را مطرح کنید، شرکت‌ها/ مشتریان/ مشتریان احتمالی را برچسب‌گذاری کنید، از کلمات کلیدی به‌صورت استراتژیک استفاده کنید و هشتگ‌های مناسبی برای آن در نظر بگیرید.

 

سخن آخر

به جرأت می‌توان گفت که لینکدین بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی ویژه‌ی متخصصین و کسب و کارها است. این شبکه ظرفیت‌های زیادی برای بازاریابی، شبکه‌سازی، تبلیغات، استخدام کارمند و ارتباط برقرار کردن دارد و نادیده گرفتن آن مساوی‌ست با از دست دادن یک فرصت ایده‌آل. به‌روزرسانی‌های مداوم و ارائه برنامه‌های تبلیغاتی متنوع باعث شده است که بازاریابی در لینکدین روزبه‌روز اهمیت بیشتری پیدا کند و مدیران بازاریابی بیشتری برای پیاده‌سازی برنامه‌های بازاریابی خود به سراغ آن بروند. اگر شما نیز تا کنون از اهمیت این شبکه اجتماعی بی‌خبر بوده‌اید، می‌توانید همین حالا دست‌به‌کار شوید و از این شبکه قدرتمند تخصصی و حرفه‌ای در راستای پیشبرد اهداف کسب و کار خودتان استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم مقاله‌ی دیگر ما را با عنوان ایمیل مارکتینگ: نکاتی که برای موفقیت بازاریابی ایمیلی در فضای امروز به شما کمک می‌کند نیز مطالعه کنید.

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *