اطلاعاتی از وضعیت ساخت لایو اکشن Hercules منتشر شد

گای ریچی پس از تجربه موفقیت آمیز علاءالدین به دنبال ساخت لایو اکشن Hercules برای کمپانی دیزنی به همراهی برادران روسو بوده است.

برخی از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین پروژه‌های سینمایی سال‌های اخیر کمپانی دیزنی به بازآفرینی انیمیشن‌های کلاسیک در قامت لایو اکشن‌های پرهزینه بوده است که با کمترین ریسک، بیشترین سود و بازدهی را برای این غول هالیوودی داشته است که نمونه بارز این موفقیت را می‌توان در قبال لایو اکشن Aladdin (علاءالدین) ساخته گای ریچی در سال ۲۰۱۹ میلادی مشاهده کرد که به فروش سرسام‌آور ۱ میلیارد و ۵۴ میلیون دلار فروش در قبال تنها ۱۸۳ میلیون دلار بودجه دست یافت. لایو اکشنی که بحث ساخت دنباله‌ای بر آن طی سال‌های گذشته در میان بوده است.

علی‌رغم این که وضعیت تولید Aladdin 2 در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و هیچ اطلاعاتی از آن در دسترس نمی‌باشد اما پس از موفقیت فیلم نخست کمپانی دیزنی خواهان همکاری مجدد با گای ریچی برای تولید لایو اکشن دیگری تحت عنوان Hercules (هرکول) بوده است؛ بازآفرینی انیمیشن متعلق به سال ۱۹۹۷ میلادی که در زمان خود با استقبال بی‌سابقه‌ای از سوی مخاطبین روبرو شد. لایو اکشنی که نخستین‌بار در سال ۲۰۲۲ میلادی خبر ساخت آن منتشر شد و به راه افتادن اعتصابات بازیگران و فیلم‌نامه نویسان هالیوودی سبب شد تا این پروژه به کل از یادها فراموش شود.

حال خالقین پرفروش‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول به نام انتقام‌جویان: پایان بازی یعنی برادران روسو به عنوان یکی از دست اندرکاران ساخت لایو اکشن Hercules به صحبت درباره این پروژه پرداخته و اعلام کردند که برخلاف شایعات، ساخت آن به صورت کامل منتفی نشده و در حال حاضر منتظر دریافت فیلم‌نامه بوده تا هر چه سریع‌تر پروسه تولید آن را آغاز نمایند. البته که در صحبت‌های خود هیچ اشاره‌ای به حضور و یا کناره‌گیری گای ریچی از این پروژه نکردند.

نکته نگران‌کننده به خود کمپانی دیزنی و استقبال از پروژه‌های سینمایی اخیر آن‌ها مربوط می‌شود. در طی سال‌های اخیر لایو اکشن‌های مولان، پینوکیو و پری دریایی کوچولو نه تنها نقدهای متوسطی را دریافت نمودند، بلکه در گیشه نیز توفیقی حاصل نکرده و فروش قابل توجهی را رقم نزده‌اند. آن هم در شرایطی که برخلاف انتقادات، این کمپانی همچنان اصرار داشته تا ترندهای فرهنگی روز هالیوود را به اجبار بر پروژه‌هایش اعمال نماید که نمونه بارز آن را می‌توانیم در قبال پری دریایی کوچولو شاهد باشیم؛ مسئله‌ای که می‌تواند کیفیت نهایی لایو اکشن هرکول را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

اگر که گای ریچی از پروسه تولید لایو اکشن Hercules کناره‌گیری نکرده باشد، می‌توان امیدوار بود که او بتواند شرایط را برای دیزنی متحول نموده و مخاطبین را راضی نگه دارد. باید صبر کرد و دید که طی ماه‌های آینده وضعیت این پروژه به چه سمت و سویی کشیده خواهد شد.

منبع: اسکرین‌رنت

پروفسور بی سواد

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *