احتمال خرید کمپانی پارامونت توسط سونی پیکچرز

به نظر می‌رسد که بحث خرید کمپانی پارامونت همچنان جریان داشته و پس از برادران وارنر این بار سونی پکیچرز وارد میدان شده است.

رقابت میان کمپانی‌های هالیوودی از چندین دهه گذشته تا به امروز جریان داشته و هر یک به گونه‌ای سعی دارند تا برتری خود را نسبت به دیگران افزایش دهند. نمونه بارز این مسئله را می‌توان در سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد بود که کمپانی دیزنی در یکی از گران قیمت‌ترین خریدهای تاریخ بشر، کمپانی فاکس قرن بیستم را به مبلغ ۷۱.۳ میلیارد دلار خریداری نمود تا به مجموعه‌ عظیمی از آی‌پی‌های مشهور و پرطرفدار دست پیدا نماید. به نظر می‌رسد که پارامونت پیکچرز کمپانی بعدی هالیوود می‌باشد که بحث خریده شدنش توسط خبرگزاری‌های مختلفی طی چند سال اخیر مطرح شده است.

در سال گذشته این کمپانی برادران وارنر بود که برای تصاحب پارامونت پیکچرز اقدام کرد ولی کار به جایی نبرد و حال طبق تازه‌ترین گزارش منتشر شده، کمپانی سونی پیکچرز به همراهی Apollo Global Management قصد تصاحب تمام حق و حقوق مرتبط با پارامونت پیکچرز را دارد. البته که به صورت رسمی پیشنهادی مطرح نشده و مدیر عامل و رئیس اجرایی سونی پیکچرز فعلاً مشغول رایزنی و گفت و گو برای تحقق این امر بوده است.

نکته حائز اهمیت ماجرا در این است که در سمت دیگر Skydance نیز به دنبال چنین تصاحبی بوده و پارامونت پیکچرز تنها در صورتی واگذار خواهد شد که کمپانی مورد نظر بتواند پول نقد بیشتری ارائه دهد.

این گزارش در ادامه به بررسی احتمالی تصاحب پارامونت توسط سونی پیکچرز پرداخته و ادعا می‌کند که در صورت تحقق چنین خرید بزرگ و پرسر و صدایی، سونی نه تنها به سرویس‌های شوتایم، نیکلودئون، ام‌تی‌وی، کمدی سنترال و احتمالاً CBS دسترسی تمام و کمالی خواهد داشت، بلکه مالک فرنچایزهایی نظیر باب اسفنجی، تاپ گان، یلواستون و سونیک خارپشت نیز خواهد شد. البته که چنین تصاحبی ارزان قیمت نبوده و باید دید که مدیران سونی پیکچرز می‌توانند از پس هزینه‌هایی آن بربیایند یا خیر!

همچنین خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که سونی پیکچرز تنها کمپانی بزرگ فیلم‌سازی محسوب می‌شود که علی‌رغم در اختیار داشتن فرنچایزهای بسیار بزرگ و محبوب اما سرویس استریم اختصاصی نداشته و تسلط بر پارامونت می‌تواند زمینه را برای ادغام محصولات مشترک در سرویس استریم پارامونت پلاس مهیا نماید.

باید صبر کرد و دید که فروش کمپانی پارامونت پیکچرز به چه سمت و سویی کشیده خواهد شد.

منبع: IGN

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *