OpenAI با غول رسانه‌ای مالک مجله People قرارداد همکاری امضا کرد

Dotdash Meredith، شرکت آمریکایی حوزه رسانه دیجیتال که ناشر مجلاتی ازجمله People و Investopedia است، قراردادی را با OpenAI امضا کرده که به موجب آن می‌تواند از مدل‌های هوش مصنوعی این استارتاپ برای محصول تبلیغاتی خود با نام D/Cipher استفاده کند. در مقابل، Dotdash Meredith مجوز استفاده از محتوای خود برای آموزش ChatGPT را به OpenAI اهدا می‌کند.

براساس گزارش‌های منتشرشده، با وجود این همکاری، OpenAI محتوای نشریات Dotdash Meredith را به ChatGPT خواهد آورد، به مقالات آن در چت‌بات لینک می‌دهد و مدل‌های هوش مصنوعی خود را با مقالات آن آموزش خواهد داد. همچنین هر دو شرکت در زمینه ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای خوانندگان مجله با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

استفاده از مدل‌های OpenAI برای اهداف تبلیغاتی

علاوه‌براین، Dotdash Meredith از مدل‌های OpenAI برای ارتقای محصول D/Cipher خود استفاده می‌کند، که به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند مصرف‌کنندگان مدنظر خود را پیدا کنند. «نیل ووگل»، مدیرعامل Dotdash Meredith می‌گوید:

«ما از ابراز این واقعیت که پلتفرم‌های هوش مصنوعی باید به ناشران برای استفاده از محتوایشان پول پرداخت کنند و با این محتواها به‌درستی برخورد شود، هیچ خجالتی نداریم.»

Dotdash Meredith جدیدترین سازمان خبری است که با OpenAI همکاری می‌کند. فایننشال تایمز نیز در ماه آوریل قرارداد مشابهی را با Open‌AI امضا کرده بود و شرکت آلمانی «اکسل اسپرینگر» (Axel Springer) ناشر Business Insider، سال گذشته همراه با «آسوشیتد پرس» (The Associated Press) همکاری مشابهی با Open‌AI را آغاز کرده بودند.

درهمین‌حال، سازمان‌های خبری نیز وجود دارند که به همکاری و ارائه مجوز به Open‌AI توجهی نکرده‌اند. به‌عنوان مثال، روزنامه‌های متعلق به شرکت Alden Global Capital، مانند «نیویورک دیلی نیوز» و «شیکاگو تریبون»، اخیراً از OpenAI و مایکروسافت به‌دلیل نقض قانون کپی‌رایت شکایت کردند و «نیویورک تایمز» نیز سال گذشته دست به اقدامی مشابه زده بود.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *