فروش بیش از ۲۵ هزار قلم کالا در حراج‌های اموال تملیکی

از ابتدای شروع حراج برخط خرده‌فروشی ۱۳۰۳ مرحله حراج از سوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در ۳۰ استان برگزار شده است.

کد خبر : ۱۷۲۶۲۳

به گزارش ایبنا، راه‌اندازی سامانه حراج خرده‌فروشی یکی از اقدامات مهم سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی است که در سال ۱۴۰۲ به‌منظور گذار از روش‌های سنتی فروش و قرارگرفتن در بستر تجارت الکترونیک راه‌اندازی شد.

این سامانه بر اساس تبصره (۲) ماده (۳۳) آیین‌نامه معاملات سازمان و بند (۲) ماده (۵۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماده (۹) قانون برنامه پنج‌ساله توسعه و ماده (۵۰) احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز توسعه تجارت الکترونیک) طراحی، پیاده‌سازی و اجرایی و عملیاتی شد.

افزایش حس رقابت‌پذیری در شرکت‌کنندگان با افشای قیمت‌ها، سهولت دسترسی به اطلاعات، امکان جستجوی کارآمد در سامانه با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های مختلف، صرفه‌جویی در زمان، تسهیل در فرایند‌های مالی، حاشیه سود بالا و دریافت و تحلیل اطلاعات قیمت‌های پیشنهادی، از جمله مزایای این حراج الکترونیکی و آنلاین است.

ایجاد بستر رقابتی و شفاف برای فروش و تعیین تکلیف کالا‌های در اختیار سازمان، امکان استفاده عموم افراد جامعه (اعم از کارکنان دولت) از سامانه به‌صورت فراگیر و خرید کالا از سازمان به‌صورت خرده‌فروشی، رایگان بودن انجام همه فرایند‌های سامانه قبیل ثبت‌نام، ورود، مشاهده دسته‌بندی کالا‌ها و ارائه پیشنهاد و آسان بودن مراحل خرید آنلاین برای مشتریان متناسب با نیاز‌های خانوار، امکان برگزاری به‌صورت روزانه و استفاده کالا‌ها توسط مصرف‌کننده نهایی از ویژگی‌های برگزاری حراج برخط است.

در طول مدت برقراری این سلسله حراج‌ها از شهریورماه سال ۱۴۰۲ تا پایان سال ۱۴۰۳ جمعاً یک هزار و ۳۰۳ مرحله حراج خرده‌فروشی از سوی سازمان در ۳۰ استان برگزار شده است.

همچنین ۱۲۰ هزار نفر در این حراج‌ها شرکت کردند و بیش از ۲۵ هزار قلم کالا به فروش رفته است و بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از طریق فروش کالا در این مجموعه حراج‌ها به خزانه کشور واریز شده است.

از مزایای این سامانه می‌توان به در بستر کاملاً شفاف و رقابتی انجام می‌شود، عموم افراد جامعه (اعم از کارکنان دولت) اجازه شرکت دارند، همه فرایند‌های آن رایگان است و فرایند‌های مالی آن الکترونیکی است، اشاره کرد و پرداخت.

همچنین ایجاد رابطه مستقیم دولت و مردم (بسته معیشتی)، گذار از روش‌های سنتی، امکان برگزاری به‌صورت روزانه، استفاده کالا‌ها توسط مصرف‌کننده نهایی از آثار مثبت راه‌اندازی این سامانه است.

گفتنی است؛ قیمت پایه نسبت به قیمت فروش بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

 

منبع: ایسنا

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *