شکایت 3.75 میلیارد دلاری از اپل به‌خاطر اجبار کاربران به استفاده از iCloud

اپل با شکایت 3 میلیارد پوندی (حدود 3.75 میلیارد دلار) یک گروه مصرف‌کننده مواجه شده است که ادعا می‌کند غول سازنده آیفون با «مجبور کردن» مشتریان خود به استفاده از سرویس iCloud قانون رقابت بریتانیا را نقض کرده است.

در بیانیه این سازمان نظارت بر مصرف‌کنندگان گفته شده که اپل نسبت به سرویس ذخیره‌سازی iCloud خود دید ترجیحی دارد و کاربران را تشویق می‌کند تا برای ذخیر‌ه‌کردن عکس‌ها، ویدیوها و سایر داده‌های خود از این سرویس استفاده کنند و در عین حال استفاده از سرویس‌های جایگزین را دشوار می‌کند.

شکایت ضد انحصار جدید از اپل

در متن این شکایت آمده است:

«iOS انحصار دارد و کنترل سیستم‌عامل‌های اپل را در اختیار دارد و اپل موظف است تا از این تسلط برای کسب مزیت غیرمنصفانه در بازارهای مرتبط مانند بازار ذخیره‌سازی ابری استفاده نکند. اما دقیقاً همین اتفاق افتاده است. ما معتقدیم که مشتریان اپل تقریباً 3 میلیارد پوند بدهکار هستند زیرا غول فناوری سرویس iCloud خود را به مشتریان تحمیل می‌کند و رقابت با سرویس‌های رقیب را از بین می‌برد.»

علاوه‌براین ادعا شده که انحصار ا‌پل به این شرکت اجازه داده تا از کاربران برای اشتراک iCloud هزینه بیش از اندازه دریافت کند. این شکایت برای دریافت خسارت 40 میلیون کاربر اپل در بریتانیا که از اکتبر 2015 مجبور به استفاده از iCloud هستند، ثبت شده است.

اپل به کاربران اجازه نمی‌دهد تا داده‌های خود را روی سرویس‌های ذخیره‌سازی شخص ثالث ذخیره کنند و 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان iCloud به آن‌ها ارائه می‌کند و در صورت نیاز، کاربران با پرداخت حداقل هزینه 0.99 دلار در ایالات متحده می‌توانند فضای در دسترس خود را بیشتر کنند.

‌‌ا‌پل در ایالات متحده با چالش قانونی مشابهی روبرو شده، جایی که وزارت دادگستری این شرکت را به انحصار غیرقانونی در بازار ذخیره‌سازی ابری متهم کرده است. در ماه اوت، اپل از قاضی فدرال خواسته بود تا این پرونده را رد کند و آیفون را «یکی از مبتکرانه‌ترین و مصرف‌کننده‌ترین مصحولات ساخته‌شده تاریخ» توصیف کرد.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار کسب و کارها