شرکت Unity از تصمیم جنجالی سال گذشته خود عقب‌نشینی کرد گیمفا

Unity، شرکت توسعه‌دهنده یک موتور بازی‌سازی‌ محبوب با همین نام، تصمیم سال گذشته خود مبنی بر اعمال هزینه اضافی برای استفاده از ابزارهای بازی‌سازی خود که برای هر نصب بازی توسط بازیکنان، از توسعه‌دهندگان آن مبلغی دریافت می‌کرد را لغو کرده است.

 این طرح قیمت‌گذاری عجیب که در سپتامبر (شهریور) سال گذشته معرفی شد، به‌شدت از سوی توسعه‌دهندگان بازی مورد انتقاد قرار گرفت و بسیاری آن را یک «حرکت رقت‌انگیز و سودجویانه» نامیدند. امروز، در یک پست منتشر شده در وبلاگ یونیتی از سوی رئیس و مدیرعامل جدید این شرکت، مت برومبرگ (Matt Bromberg)، اعلام شد که «پس از مشورت عمیق با جامعه توسعه‌دهندگان، مشتریان و شرکا» به همان مدل قیمت‌گذاری اشتراک محور قبلی باز خواهند گشت.

برومبرگ هدف شرکت را «در دسترس قراردادن ابزار توسعه بازی» برای هر فردی که علاقه‌مند به ساخت بازی باشد معرفی نمود و در ادامه اعلام کرد:

ما نمی‌توانیم این هدف متضاد با منافع مشتریان خود را دنبال کنیم. در حقیقت، باید مشارکتی بین ما و توسعه‌دهندگان بر پایه اعتماد دوطرفه بنا شود. من توانسته‌ام با بسیاری از شما در سه ماه گذشته ارتباط برقرار کنم و بارها شنیده‌ام که شما یک یونیتی قوی می‌خواهید. همچنین، از دیدگاه مدیریتی نیز درک کرده‌ام که افزایش قیمت بخشی ضروری از فرایندی است که ما را قادر می‌سازد در رسیدن به این اهداف سرمایه‌گذاری کنیم. اما این افزایش قیمت‌ها، نیازی نیست به روش‌های بحث‌برانگیز انجام شوند. لغو سیستم دریافت هزینه قبلی و اعمال تغییرات جدید، به ما امکان می‌دهد به سرمایه‌گذاری بیشتری برای بهبود این ابزار توسعه بازی برای همه ادامه دهیم و درعین‌حال، شرکای بهتری نیز برای توسعه‌دهندگان باشیم.

طبق تغییرات جدید، سطح Unity Personal رایگان خواهد ماند و سقف اعمال هزینه به ۲۰۰ هزار دلار افزایش می‌یابد. به این ترتیب، توسعه‌دهندگان بیشتری می‌توانند بدون پرداخت هزینه از امکانات Unity استفاده کنند. در رابطه با بسته‌های Pro و Enterprise، یونیتی با افزایش آستانه درآمد سالانه برای افراد واجد شرایط از اول ژانویه ۲۰۲۵، به همان رویه اشتراک سنتی برمی‌گردد.

پس از معرفی در سال گذشته، سیاست Runtime Fee که باعث می‌شد سازندگان مجبور به پرداخت هزینه به‌ ازای هر نصب بازی به یونیتی شوند، دچار تغییرات زیادی پس از واکنش منفی همگان شد. در تلاش برای راضی‌ کردن افکار عمومی، این شرکت ابتدا سقف درآمد مورد نیاز برای اعمال این سیاست را بالا برد و سپس تغییرات زیادی در تعرفه‌های آن نیز اعمال کرد.

 یک ماه بعد و پس از بدتر شدن اوضاع، جان ریسیتیلو (John Riccitiello)، مدیرعامل اسبق این شرکت در نتیجه این تصمیم کناره‌گیری خود را اعلام و به دنبال آن در آغاز سال ۲۰۲۴، یونیتی ۱۸۰۰ کارمند خود را به‌عنوان بخشی از «احیا برای جبران خسارت» اخراج کرد.

این احیا تا به امروز با این تغییرات جدید ادامه دارد. برومبرگ که سابقه مدیریتی در EA و Zynga را دارد، در ماه می (اردیبهشت) امسال به‌عنوان مدیرعامل جدید منصوب شد.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار کسب و کارها