تمامی مدل‌های آیفون ۱۶ قادر به اجرای بازی‌های AAA هستند

اپل دیشب از آیفون ۱۶ رونمایی کرد و ادعا می‌کند که برخلاف مدل‌های سال پیشین، بازی‌های AAA روی تمام دستگاه‌های این سری قابل اجرا خواهد بود، نه فقط مدل‌های پرو و پرو مکس.

این شرکت در سال ۲۰۲۳ با سری آیفون ۱۵ قابلیت اجرای بازی‌های AAA را معرفی و اعلام کرد که بازی‌هایی مانند Assassin’s Creed Mirage و Resident Evil 4 Remake به‌طور انحصاری روی آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس با پشتیبانی از رهگیری پرتو (Ray Tracing) قابل اجرا خواهند بود.

پس از گذشت یک سال، اکنون آیفون ۱۶ معرفی شده است و اپل ادعا می‌کند که به لطف چیپست جدید A18، عملکرد پردازنده این دستگاه ۳۰ درصد و عملکرد پردازنده گرافیکی ۴۰ درصد نسبت به مدل سال گذشته بیشتر است. این چیپست برای مدیریت قابلیت‌های هوش مصنوعی بسیار سنگین که قرار است اواخر امسال عرضه شوند، طراحی شده است. این قدرت اضافی (که شامل رهگیری پرتو سخت‌افزاری روی آیفون ۱۶ نیز می‌شود) باعث شده است که بازی‌های AAA فقط محدود به مدل‌های پرو نباشند.

تمامی مدل‌های آیفون ۱۶ قادر به اجرای بازی‌های AAA هستند - گیمفا

اپل می‌گوید که آیفون ۱۶ استاندارد قادر است بازی‌هایی که قبلاً منتشر شده‌اند مانند Death Stranding: Director’s Cut ،Assassin’s Creed Mirage ،Resident Evil 4 و Resident Evil: Village را اجرا کند. وبسایت Digital Foundry قبلاً به بررسی اجرای این چهار بازی روی آیفون ۱۵ پرو پرداخته بود و نتایج متناقضی را گزارش کرد. بنابراین جالب است که ببینیم گوشی‌های امسال چگونه عمل می‌کنند.

با توجه به گزارش‌ها، حتی با وجود امکان اجرای بازی‌های بزرگ، به دلیل فروش پایین ممکن است شرکت‌های بازی‌سازی تمایل چندانی به عرضه بازی‌های AAA جدید روی این پلتفرم نداشته باشند.

آیفون ۱۶ با قیمت پایه ۷۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و آیفون ۱۶ پلاس ۶.۷ اینچی با قیمت ۸۹۹ دلار با همان میزان حافظه عرضه می‌شوند. در مدل‌های بالاتر، قیمت از ۹۹۹ دلار برای ۱۶ پرو و ۱۱۹۹ دلار برای ۱۶ پرو مکس آغاز می‌شود. تمامی مدل‌ها در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) عرضه خواهند شد و پیش‌فروش آن‌ها از ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) در دسترس است.

در خبری دیگر، اپل تایید کرده است که iOS 18 و iPadOS 18 هر دو در تاریخ دوشنبه ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) منتشر خواهند شد. این به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل، حالت بازی جدیدی را در خود دارند که برای به حداقل رساندن فعالیت‌های پس‌زمینه به منظور بهبود نرخ فریم طراحی شده است. همچنین بهبود در پاسخگویی کنترلرهای بازی بی‌سیم و ایرپاد نیز وعده داده شده است.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار کسب و کارها