تا پایان سال، ۲ تا ۳ شرکت بزرگ اقتصاد دیجیتال بورسی می‌شوند

مدیرعامل بورس تهران وعده داد در دی و بهمن ماه امسال، برندهای بزرگ ایرانی فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، در بورس اوراق بهادار پذیرش می‌شوند.

«محمود گودرزی»، مدیرعامل بورس تهران، در گفتگو با سنا با اشاره به برنامه‌های بورس تهران در سه ماه پایانی سال گفت:

«بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است تا پایان سال، عرضه اولیه ۶ شرکت در بورس تهران انجام شود. هم‌چنین، ۲ تا ۳ برند بزرگ ایرانی فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال وارد بورس می‌شوند.»

به گفته وی جزئیات عرضه و پذیرش این شرکت‌ها بعد از نهایی شدن اعلام می‌شود: «حدود ۱۲ شرکت آماده عرضه و ۷۷ شرکت درمسیر پذیرش و عرضه قرار دارند.»

گودرزی همچنین تأکید کرد دقت را فدای سرعت نمی‌کنند و برای عرضه‌های اولیه تمام ملاحظات قانونی را در نظر می‌گیرند. هدفشان از این امر نیز عرضه اولیه شرکت‌ها با قیمت‌های مناسب و جذاب است.

مدیرعامل بورس تهران به نام شرکت‌ها اشاره نکرده، اما احتمالاً یکی از آنها گروه دیجی‌کالا است که همراه اول برای بورسی شدن این مجموعه تلاش می‌کند. این اپراتور پس از خرید 40 درصد از سهام دیجی‌کالا، یکی از اهداف این سرمایه‌گذاری را تسریع و تسهیل ورود دیجی‌کالا به بورس عنوان کرد.

«حمید محمدی»، هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا هفته گذشته در پاسخ به سوال دیجیاتو درباره بورسی شدن این مجموعه تا پایان سال گفت: «ممکن است، اما قطعی نیست. در پروسه‌اش هستیم و باید ببینیم چه می‌شود.»

یادآور می‌شود کافه‌بازار پس از تپسی دومین استارتاپی است که در فرابورس پذیرفته شده است. با وعده داده شده احتمالا جمع استارتاپ‌های بورسی شده به 5 شرکت خواهد رسید.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار کسب و کارها