بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات در تاریخ دنیا

سی‌ان‌بی‌سی طی گزارشی نوشت، اختلال فناوری اطلاعات در سراسر دنیا در روز جمعه را بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات در تاریخ نامید.

کد خبر : ۱۶۵۱۱۳

به گزارش ایبنا؛ کسب‌وکار‌ها در سراسر جهان روز جمعه با قطعی گسترده فناوری اطلاعات دست‌وپنجه نرم کردند به طوریکه از خدمات مالی گرفته تا مطب پزشکان با اختلال مواجه شدند حتی برخی از شبکه‌های تلویزیونی هم قطع شدند. سفر‌های هوایی به صورت ویژه با مشکل مواجه شدند، زیرا هواپیما‌ها زمین‌گیر شدند و ارائه خدمات با تاخیر همراه بود.

این قطعی زمانی رخ داد که غول امنیت سایبری کراود استرایک در ساعات اولیه روز جمعه پس از بروز یک مشکل در به‌روزرسانی فناوری خود با یک اختلال بزرگ مواجه شد. مدیر عامل کراود استرایک، جورج کورتز در آن زمان گفت که این شرکت فعالانه با مشتریانی تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته‌اند کار می‌کند و این یک رخداد امنیتی یا حمله سایبری نبوده است. این موضع شناسایی، ایزوله و برطرف شده است.

سی‌ان‌بی‌سی به نقل از یک کارشناس حوزه آی‌تی نوشته که می‌تواند این حادثه را «بزرگ‌ترین قطعی فناوری اطلاعات در تاریخ» نامید. این اختلال در ابتدا در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه مشاهده شد که به علت اختلال در خدمات مایکروسافت اتفاق افتاد. سهام کراود استرایک در پایان معاملات آخرین روز معاملات بازار‌های جهانی ۱۱ درصد افت کرد. این اختلال سبب شده بود تا فعالیت فرودگاه‌ها و برخی بنادر و بانک‌ها از آمریکا گرفته تا اروپا و آسیا مختل و متوقف شود.

سهام بازار‌های بورس آمریکا که در نتیجه این اختلال ریزش کرده بود، همچنان تا بسته شدن بازار در این وضعیت باقی مانده بودند چراکه آشفتگی ئ عدم اطمینان همچنان در بازار وجود داشت. با اینکه گفته می‌شود این اختلال رفع شده، اما بی‌نظمی تاخیر در پرواز‌ها و قرار ملاقات‌ها و سفارش‌ها و برنامه پزشکی ادامه داد و از طرفی نگرانی در مورد چگونگی محافظت در برابر چنین اتفاق‌های مشابهی وجود دارد.

 

منبع: فارس

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار کسب و کارها