افت فروش آیفون و افزایش فروش هواوی در بازار موبایل چین + نمودار

در سه‌ماهه سوم 2024، فروش آیفون اپل در چین 0.3 درصد کاهش یافت. در مقابل رقیب آن، هواوی، افزایش 42 درصدی ثبت کرد. ویوو که عمدتاً گوشی‌های ارزان‌قیمت می‌فروشد، با سهم بازار 18.6 درصدی در رتبه اول قرار گرفت. پس از ویوو، اپل در جایگاه دوم و هواوی در جایگاه سوم دیده می‌شوند.

براساس تجزیه‌وتحلیل شرکت IDC، هواوی -بعد از اپل با 15.6 درصد از سهم بازار- با 15.3 درصد از سهم بازار چین در جایگاه سوم قرار دارد. البته فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت چینی نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد رشد کرده است.

غول فناوری چینی با معرفی سری Pura 70، موقعیت اپل را بیش‌ازپیش به چالش کشیده است. از سویی، اپل در چین با مشکلات دیگری ازجمله محدودیت استفاده از آیفون در برخی سازمان‌های دولتی مواجه شده است.

میزان فروش گوشی‌های اپل و هواوی در چین

براساس گزارش IDC، اپل در سه‌ماهه سوم 2024 از نظر سهم بازار در جایگاه دوم قرار گرفت. این غول فناوری سهمی 15.6 درصدی از بازار چین را در این دوره به خود اختصاص داد که نسبت به 16.1 درصد در سه‌ماهه سوم سال گذشته میلادی کاهش داشت.

از سویی هواوی با 15.3 درصد سهم بازار در جایگاه سوم قرار دارد اما فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد رشد کرده است و این شرکت همچنان به احیای خود در بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان ادامه می‌دهد.

هواوی پس از معرفی گوشی هوشمند میت 60 که به تراشه‌ای بومی مجهز بود، درگیر نبردی شدید اپل در این بازار شد. هواوی در چند سال گذشته تحت‌تأثیر تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته که دسترسی این شرکت به نیمه‌رساناهای پیشرفته را محدود کرده است اما میت 60 هواوی را در بازار داخلی چین احیا کرده است. سپس این شرکت گوشی‌های جدیدی ازجمله دستگاهی را که دو بار تا می‌شود، با نام میت XT، روانه بازار کرده است.

منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار کسب و کارها