آگهی شغلی جدیدی که به تازگی استودیوی ناتی داگ منتشر کرده، نشان میدهد که برخی از سیستمهای این شرکت همچنان از سیستم عامل Linux استفاده میکنند.
استودیوی ناتی داگ مدتهاست که برای توسعه بازیهای خود به ابزارهای مبتنی بر سیستمعامل Linux متکی است. آگهی شغلی جدید منتشر شده از سوی این تیم، اطلاعات جالبی در مورد شیوههای توسعه بازی در ناتی داگ ارائه میدهد، از جمله زبان اسکریپتنویسی مورد علاقه بخش فناوری اطلاعات این استودیو.
با اینکه Linux یک سیستم عامل نسبتاً محبوب در بین توسعهدهندگان نرمافزار است، اما سیستمعامل غالب در استودیوهای بازیسازی امروزی به شمار نمیرود. این موضوع به خصوص در بخش پلی استیشن اهمیت بیشتری پیدا میکند، چرا که محیط توسعه رسمی برای کنسولهای سونی عمدتاً برای اجرا روی Windows طراحی شده است.
برخی از سیستمهای کاری Naughty Dog از توزیع Ubuntu سیستمعامل Linux استفاده میکنند. Naughty Dog آخرین بار وابستگی خود به سیستمعاملهای متنباز را در سال ۲۰۱۴ تایید کرد. در آن زمان، جیسون گرگوری (Jason Gregory)، برنامهنویس ارشد این استودیو، فاش کرد که در گردش کار توسعه بازی در Naughty Dog از «ابزارهای مبتنی بر Linux» به دلیل خط فرمان قدرتمند آن استفاده میشود.
طبق یک آگهی شغلی که اخیراً منتشر شده، به نظر میرسد این وضعیت یک دهه بعد از آن مصاحبه نیز تغییر چندانی نداشته است. در این آگهی شغلی، Naughty Dog به دنبال استخدام یک تکنسین پشتیبانی فناوری اطلاعات است که آشنایی با توزیع Ubuntu سیستمعامل Linux برای او امتیاز محسوب میشود.
البته، ماهیت این نقش لزوماً تأیید نمیکند که Naughty Dog هنوز از ابزارهای مبتنی بر Linux برای توسعه بازی استفاده میکند. به این دلیل که موقعیت شغلی مورد نظر بیشتر بر ساخت و راهاندازی سیستمهای کامپیوتری متمرکز است تا استفاده مستقیم از Linux برای ساخت بازی. اما محتوای این آگهی شغلی نشان میدهد که سیستمهای کامپیوتری مدرن استودیوی Naughty Dog ترکیبی از ماشینهای Linux و Windows 10 و Windows 11 هستند.
این آگهی شغلی همچنین به برخی از زبانهای جستوجوی ساختارمند، اسکریپتنویسی و برنامهنویسی که در حال حاضر در این شرکت استفاده میشود، اشاره میکند. این لیست شامل Bash و PowerShell و Python میشود. همه این زبانها را میتوان در کامپیوترهای مبتنی بر Windows یا Linux استفاده کرد، اگرچه زبان فرمان Bash به طور سنتی بیشتر در سیستمعاملهای مبتنی بر Unix مانند macOS و خود Linux استفاده میشود.
با شرح جزئیات شیوههای راهاندازی سیستمهای کامپیوتری در Naughty Dog، آگهی شغلی منتشر شده اخیر نشان میدهد که این فرآیندها حداقل در زمینه بخش نرمافزاریشان تا حدودی خودکار شدهاند. هرچند که این موضوع چندان غافلگیرکننده نیست، زیرا خودکارسازی فرآیندها مدتهاست که در بخش فناوری اطلاعات حرف اول را میزند و اهمیت و مزایای آن با افزایش اندازه هر شرکتی در ارتباط است. نیروی کار Naughty Dog تا اواسط سال ۲۰۲۴ بیش از ۴۰۰ نفر بوده است، بنابراین طبیعی است که این استودیو تمایل به خودکارسازی هر چه بیشتر فرآیندهای خود داشته باشد.