افشای جزئیات تازه درباره کنسول دستی نینتندو سوییچ ۲

به تازگی جزئیات بیشتری درباره مشخصات کنسول دستی نینتندو سوییچ ۲ فاش شده است که نشان می‌دهد این کنسول از ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5X برخوردار خواهد بود.

البته بسیاری از این جزئیات توسط وب‌سایت بریتانیایی دیجیتال فاندری که در حوزه اخبار فناوری فعالیت دارد، منتشر شده است. به نقل از این منبع خبری، کنسول دستی نینتندو سوییچ ۲ دارای ۱۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR5X است که شامل دو ماژول ۶ گیگابایتی با سرعت ۷۵۰۰MT/s می‌شود.

استفاده از چنین سرعت بالایی می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر کارایی تراشه دستگاه داشته باشد زیرا عملکرد پردازنده گرافیکی این تراشه به شدت به فرکانس و مقدار رم به‌کار رفته در کنسول بستگی دارد. براین اساس، ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5X در کنسول دستی نینتندو سوییچ ۲ بیشتر از مقدار به‌کار رفته در کنسول ایکس باکس سری اس با ۱۰ گیگابایت رم است.

علاوه‌بر این، وب‌سایت دیجیتال فاندری ادعا دارد که نسل بعدی کنسول دستی نینتندو از ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد که بیشتر از حداکثر ظرفیت ۶۴ گیگابایتی در کنسول سوییچ فعلی است. با این حال هنوز مشخص نیست که حافظه ذخیره‌سازی در کنسول دستی نینتندو سوییچ ۲ از نوع eMMC یا NVMe می‌باشد اما برای نینتندو منطقی‌تر است که مورد دوم را انتخاب کند.

در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی کرد که کنسول دستی نینتندو سوییچ ۲ از چه تراشه‌ای برخوردار خواهد بود اما می‌دانیم که توسط انویدیا ساخته خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر باید تا مارس سال ۲۰۲۵ صبر کنیم.

منبع خبر

نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *